sjukt

Fattar inte att detta är sant...
Min mamma berättade nyss att komunen letar efter familjer som kan ta emot föreldralösabarn. Fattar ni?! Det kommer barn från andra länder som har misst sina föreldrar. BARN! Dom kommer hit helt ensama. Dom har ingenting. Tänk er att deras vänner, släkt, syskon, föreldrar har dött av kanske en bomb? Just nu har dom ingen. Dom kommer inte ha chansen att växa upp med sin mamma och pappa som vi här i sverige är vana vid. Jag tror inte att vi kan föreställa oss hur det skulle kännas... Visst är det sjukt? Men det sorligaste av allt är att när jag bad min mamma ta hit något stackars barn så tveka hon,hon vill inte. Och min brorsa säger bara att jag är dum i huvudet. Hur kan man tillåta att barn ska bo hemlösa som dessutom redan har förlorat sin familj? Jag skäms. Jag fattar inte hur dom kan tänka så. Jag får sån panik över inte kunna göra något. Det är ju inte bara så att jag kan ta hem någon och låta dem bo i mitt rum, jag måste ju ha min familjs stöd. Men dom finns inte. Precis som dom barnen. Blir så jävla ledsen, fattar inte vart jag ska ta vägen. Alla känns som fiender. Ingen verkat fatta vad jag menar.
Jag gick upp på mitt rum och bara föll i tårar, de kunde inte sluta rinna. Det är så fruktansvärt hämskt och orättvist.
En till sak som är skrämmande... Det svenska folket håller på att rösta in sverigedemokraterna in i regeringen. Det är skrämmande att det finns människor som tycker att dem är bättre än andra. Dem ser: vi och dem, inte oss. Well.. ska inte börja prata politik. Men fattar inte att det här händer.
Jag ska iallafall ta vara om mina vänner och mina familja för det finns de som inte ens har en chans att behålla dem.
Så från och med nu så tänker jag fälla tårar för dem som inte har något hem och för dem som inte har någon familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback