Herregud, vilken dag!

Kom hem från tjejkvällen igår runt kvart i 1 kanske? Hoppade snabbt i duschen och la mig sen. Vid halv 2 så ringde Robban mig...? Även om jag var sjukt död så snackade vi ett tag, kommer inte ens ihåg riktigt om vad. Var as trött! Men sen var jag tvungen att lägga på i och med att jag skulle upp klockan halv 7! Fatta hur slut jag var på morgonen. Somnade i bilen påväg till Katrineholm. Men shit vilken rolig dag det varit!
Började i alla fall med ett pass om regler i fristående... I och med att jag inte träna fristående så fattade jag inte så mycket. Men intressant iaf!
Sedan fick vi ett pass om inspiration till uppvärmning. Kuul! Haha faktiskt. :D Jag tycker uppvärmningar är roligt så att ägna ungefär en timme åt det satt inte fel. Tycker upp mjukning av muskler och stretch  är jätte skönt!
Efter det var det ett pass i jazz. AAS KUL! Haha. Nej men jazz är verkligen jätte roligt! Sen direkt efter det var det balett! Har dansat det endast en gång innan, och det var på intagningsprovet till gymnasiet å det gick inte till på samma sätt kan jag säga! Baletten var också jätte rolig, men lite svår. Det är inte direkt som streetdance när man alltid ska va djupt ner och böjda knän, utan helt tvärt om. Alltid sträckt och elegant! Men det svåraste måste nog ha varit positionen! Spänd rumpa, rak rygg, in med magen, ihop med revbenen, ut med tåna och dittan å dattan! Sedan ska man hålla sig så i hela dansen! Hahah as svårt! Men som sagt jätte roligt! Kul och prova på nytt som man inte är van vid.
Sen hade vi ett litet pass där vi fick sätta ihop eget fristående! Det var as kul! (Säg något som jag inte tyckte var kul?) Jag har dock aldrig i hela mitt liv gjort fristående tidigare.. Men det gick bra i alla fall. Våran grupp skulle göra en barnvänlig sådan så den passade mig bra! Haha. Men det som var lite pinsamt var att i våran skulle vi ha en kullerbytta, och jag har aldrig lärt mig att göra en... HAHAHAHAH Så dom fick lära mig. Och det gick faktiskt bra, om jag får säga det själv.
Måste bara säga att fristående verkar så himla roligt! Ångrar verkligen att jag inte började på det när jag var lite... Kanske lite sent att börja nu... ;)
Nu sitter jag i alla fall här i mitt kök med värkande fötter och kotor i ryggen. Funderar på att gå upp och göra en slags uppvärmning, dans uppvärmning, så får jag se vad jag hittar på sen. (skulle inte förvåna mig om jag däckar i min säng istället . ;))
Godnatt anyway!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback